2019/02/11 Pielgrzymka częstochowskiej wspólnoty Młodzieży Rodziny Sercańskiej do Krakowa - Oficjalna strona sióstr sercanek

Przejdź do treści
Pielgrzymka częstochowskiej wspólnoty Młodzieży Rodziny Sercańskiej do Krakowa

11 lutego 2019 r.  przedstawiciele grupy MRS z Częstochowy pielgrzymowali do Krakowa.

Młodzież tak wspomina te chwile:

Pierwszym punktem naszego wyjazdu było sanktuarium św. Jana Pawła II na Białych Morzach. Przybyliśmy tam, aby podziękować naszemu Papieżowi na łaski otrzymane przez jego wstawiennictwo. Podczas zwiedzania sanktuarium szczególne wrażenie wywarła na nas sutanna ze śladami krwi Ojca Świętego, którą miał na sobie podczas zamachu 13 maja 1981 r.

Po obejrzeniu bogato zdobionego wnętrza sanktuarium udaliśmy się na papieskie kremówki.

Następnie nasz pielgrzymi szlak zaprowadził nas na Wawel. Po zobaczeniu tego historycznego miejsca postanowiliśmy zrobić kilka pamiątkowych zdjęć, aby nasz pobyt w tym miejscu również nabrał historycznej rangi.

Podczas naszego wędrowania ulicami Krakowa nie mogło zabraknąć bardzo ważnego miejsca, którym jest kościół Sióstr Sercanek przy ul. Garncarskiej. Wstąpiliśmy więc na krótką adorację Jezusa wystawionego w Najświętszym Sakramencie, po czym nawiedziliśmy boczne kaplice z relikwiami Założycieli Zgromadzenia św. Józefa Sebastiana Pelczara i bł. Matki Klary Szczęsnej oraz św. Jana Pawła II, powierzając im naszą codzienność.

Później udaliśmy się do sercańskiego ogrodu, aby spożyć smaczne pączki podarowane nam przez s. Rozarię Adamiec, naszą byłą animatorkę, która towarzyszyła nam od Wawelu do kościoła Najświętszego Serca Jezusowego.

Ostatnim punktem naszego wędrowania był Rynek Krakowski z jego licznym atrakcjami turystycznymi. Tak minęła nam nasza pielgrzymka. Z wdzięcznością wobec Boga, a także naszej s. Amandy Adamczyk, organizatorki wyjazdu, powróciliśmy do Częstochowy, planując po drodze kolejną pielgrzymkę.