2019/06/22 Wakacje wspólnot Dzieci Rodziny Sercańskiej - Oficjalna strona sióstr sercanek

Przejdź do treści
Wakacje wspólnot Dzieci Rodziny Sercańskiej

W dniach 22 – 26 czerwca 2019 r. odbył się wyjazd członków Dziecięcej Rodziny Sercańskiej na wakacyjny wypoczynek do Włocławka. W spotkaniu wzięły udział trzy wspólnoty DRS z Łodzi, Częstochowy i Pińczowa. Poniżej zamieszczamy wspomnienie z tego wydarzenia.

„W sobotę wyruszyliśmy z Pińczowa, po drodze zabraliśmy grupę z Częstochowy wraz z s. Bonfilią Kaźmierczak i udaliśmy się na Jasną Górę, aby w krótkiej modlitwie poprosić Maryję o opiekę na czas odpoczynku. W Łodzi czekała na nas s. Zuzanna Citak z dziećmi i ich rodzicami. Ugoszczono nas obiadem, po którym przyszedł czas na loterię i zabawy. W ten sposób zintegrowały się trzy sercańskie wspólnoty dzieci i w radosnej atmosferze wyruszyliśmy do Włocławka. Zatrzymaliśmy się u sióstr sercanek, które przyjęły nas bardzo serdecznie.

W pierwszym dniu naszego pobytu w tym mieście udaliśmy się na Eucharystię do kościoła parafialnego pw. Ducha Świętego. Po południu wyruszyliśmy w podróż do Torunia, a punktem docelowym wyjazdu było Planetarium. W tym niezwykłym miejscu poprzez ciekawy film dzieci mogły poznać życie Mikołaja Kopernika. Nazajutrz zwiedziliśmy Muzeum bł. Księdza Jerzego Popiełuszki i zobaczyliśmy miejsce Jego męczeńskiej śmierci na tamie. Po obiedzie był śpiew i  zabawy do późnego wieczora.

Kolejny dzień spędziliśmy na zwiedzaniu Torunia.  Poznaliśmy „Żywe Muzeum Piernika”, gdzie każdy z nas mógł własnoręcznie wykonać swój piernik. W programie dnia znalazł się również czas na odpoczynek w Ciechocinku pod tężniami oraz smaczne lody.

Nie mogliśmy pominąć również „Radia Maryja”, gdzie czekał na nas o. Marian Sojka CSsR. Przed godz. 15.00 tylko sześć osób mogło wejść do studia, pozostała cześć grupy modliła się w kaplicy. Wspólnie pod przewodnictwem o. Janusza Soka CSsR odmówiliśmy  Koronkę do Miłosierdzia Bożego, a po niej popłynęły w eter nasze pozdrowienia i krótka informacja o DRS. Zwiedziliśmy również Sanktuarium Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. Ojciec Kustosz oprowadził nas, a o. Marian Sojka CSsR pokazał nam studio „Telewizji Trwam”.

W środę rano podziękowaliśmy siostrom z Włocławka i udaliśmy się w drogę powrotną. Dzięki życzliwości naszego kierowcy p. Fredka  pojechaliśmy na krótką chwilę do Lichenia, by poznać historię objawień Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski. Po nawiedzeniu maryjnego sanktuarium szczęśliwie powróciliśmy do domów, zatrzymując się po drodze w Częstochowie.

Dziękujemy Jezusowi za piękny czas i wspólne 5-dniowe wakacje. Mamy nadzieję, że nasz wyjazd będzie zachętą do dalszego trwania w DRS i przyjmowania kolejnych członków. Niech Serce Boże czuwa nadal nad sercami tych dzieci, by swoją modlitwą i dobrymi czynami wynagradzały za innych i były radością Bożego Serca.